Menu
BLOG >

Makarna Ye!

Makarnayı Bir Sen Anladın Onu da Yanlış Anladın

Geçen okumuştum bunu sizinle de paylaşayım istedim. Diyetisyen Dilara Koçak “makarna” hakkında doğru bilinen “yanlışları” açıklamış. Meğerse çok korktuğumuz o makarna, hem diyabetik hem de kilo vermek isteyen bireyler için mucizevi bir besinmiş.

Dilara Koçak

Bunları ben desem isyan edersiniz, televizyon ekranlarının sevilen yüzü ünlü diyetisyen Dilara Koçak söylüyor. Makarnanın durum buğdayından üretilen kan şekeri düzeyini olumlu yönde etkileyen hem diyabetik hem de kilo vermek isteyen bireyler için mucizevi bir besin olduğunu anlatıyor. Makarnanın üzerine şöyle peynir, ton balığı, kıyma, domates, yoğurt, sebze ekleyerek hem vitamin değerini yükseltip hem de her yaş için daha eğlenceli ve lezzetli hale getirilebilirmişiz.

Durum Buğdayı

Zavallı Makarnayı Yanlış Anlamışız, Özür Zamanı Geldi Yapılan bir araştırmaya göre, halk arasında doğru bilinen yanlışlar var! Makarna neden yapılıyor diye sorulmuş insanların %93 ne demiş olabilir. Hadi tahmin edin! Un demiş! Oysa makarna durum buğdayından yapılan irmikten yapılırmış ve beyaz una oranla çok az işlenirmiş ve daha sağlıklıymış!

Makarna Ana Yemek Değil Ana Yemeğin Ekürisi

Türk toplumunun %76’sı makarnayı ana yemek olarak değil yardımcı yemek olarak görüyormuş. Makarnayı en çok da köfte ve dolmaya payanda yapıyormuşuz. Oysa kısıtlı zamanda yapabileceğin en hızlı yemektir. Makarna ve karbonhidratın obezitenin kilo almanın tek başına suçlusu ilan edilmemesi gerekiyormuş. Sen löp löp köfte ye sonra suçlusu zavallı makarna olsun!

O Yasak Bu Yasak Peki Ne Yiyelim

Bu diyetisyenler alem biri böyle diyor diğeri başka, biz şaşırdık Özlem diyebilirsiniz!İnanın ben de sizin kadar şaşkınım! O yasak,bu yasak, onu yeme, şunu yeme, çok da pimpirikli olmamak lazım. Dikkatimi çekti Dilara Koçak, yumurtayı, makarnayı, tahılları önemsiyor. Makarna ve tahıllar en sağlıklı diyetlerden biri seçilen “Akdeniz Diyeti”nin de parçalarından bir tanesidir diyor. Biliyorsunuz sağlıklı beslenme deyince akla gelen “Akdeniz Diyetinin” en temel özelliği, tahıl, sebze, meyve ve kuru baklagiller gibi ürünlerden zengin olmasıdır.

Yoğurtlu, Kıymalı, Ton Balıklı Makarna



Şüt içmeyen çocuklara yoğurtlu makarna, olmadı peynirli makarna, sebze sevmeyen çocuklara sebzeli makarna, parça et sevmeyen çocuklara makarna, balık yemeyen çocuklara somonlu, ton balıklı, makarna yani sizin anlayacağınız çocuktan yaşlılara kadar makarna sevelim kıvamında öneriler. Canınız makarna mı çekti? Aman diyeyim! Ama bir arabiatta fena olmayabilir yahu, üstüne biraz Gouda peyniri.

Çocuk olur da makarna sevmez mi Özlem! Bilemedim, ben severdim.

info@ozlemcakir.com.tr
|
©Özlem ÇAKIR - Tüm Hakları Saklıdır.
|
Mega Tasarım 2015